Dzisiaj jest 20-04-2024
szukaj
szukaj
ug104_(1617267822).jpgslide-11573813476_(1591637291).jpg3_(1592247731).jpg2_(1592247729).jpg

Historia złożonych deklaracji – nowa usługa w e-Urzędzie Skarbowym

Historia złożonych deklaracji – nowa usługa w e-Urzędzie Skarbowym
•    Dzięki nowej usłudze w e-Urzędzie Skarbowym (e-US) podatnicy mogą przeglądać złożone deklaracje elektroniczne, pobierać je i drukować.
•    Do e-US zostały też wprowadzone deklaracje złożone w formie papierowej.
Podatnicy mogą zobaczyć na swoich kontach w e-US deklaracje, które złożyli za 2019 rok i kolejne lata podatkowe. Zostały w ten sposób udostępnione najpopularniejsze formularze, dotyczące rozliczeń PIT (PIT-16A, PIT-19A, PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39, PIT-OP, DSF-1, PIT-DZ), podatku od czynności cywilnoprawnych (PCC-3, PCC-3/A) oraz podatku od spadków i darowizn (SD-Z2, SD-3, SD-3/A) wraz z załącznikami.
Podatnicy mogą podejrzeć deklarację złożoną elektronicznie, pobrać ją w postaci pliku .xml i wydrukować w formacie .pdf. Na wydruku będzie widoczny numer dokumentu.
Uruchomienie nowej funkcjonalności wymagało wprowadzenia do e-Urzędu Skarbowego blisko 190 mln rekordów danych.
Usługa jest rozbudowywana i już wkrótce podatnicy będą mieli dostęp do kolejnych deklaracji w podatku PIT (złożonych przez płatników), a także VAT.
E-korespondencja
W e-US można również prowadzić korespondencję z urzędem skarbowym. Dzięki temu, bez wychodzenia z domu, na dowolnym urządzeniu, 24/7, można złożyć m. in. wniosek o wydanie zaświadczenia o wysokości dochodu, zgłoszenie ZAP-3, czynny żal, czy wniosek o stwierdzenie nadpłaty.
Po zalogowaniu do serwisu warto również wyrazić zgodę na elektroniczne doręczenia. W ten sposób zyskujemy możliwość otrzymywania pism w formie elektornicznej. Dzięki wyrażonej zgodzie urząd powiadomi SMSem lub mailem o tym, że pismo z urzędu skarbowego czeka już na podatnika w systemie.
Usługa elektronicznych doręczeń gwarantuje szybki dostęp do potrzebnego dokumentu - np. zaświadczenie o wysokości dochodu podatnika zostanie wygenerowane i udostępnione w niecałe 5 min. Co ważne, wydane w ten sposób zaświadczenie, zwolnione jest z opłaty skarbowej.





Urząd Gminy Siedlec

herb ul. Zbąszyńska 17
64-212 Siedlec

tel. 68 384 85 21
68 384 85 95
68 384 84 72
fax. 68 384 84 73

ug@siedlec.pl

Deklaracja dostępności
Urząd Gminy czynny:

poniedziałek 7:30 - 15:30, wtorek 7:30 - 17:00
środa-czwartek 7:30 - 15:30, piątek 7:30 - 14:00
Strona główna
Kontakt
Copyright © Gmina Siedlec. - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach, pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia
Herb Siedlec
 liczba odwiedzin: 3021558      online: 1
© 2020 MBEST