Dzisiaj jest 11-08-2022
szukaj
szukaj
ug104_(1617267822).jpg3_(1592247731).jpg2_(1592247729).jpgslide-11573813476_(1591637291).jpg

Pierwsza transza pieniędzy z programu „Dobry Start” trafiła na konta rodziców

W poniedziałek, 18 lipca ruszyły pierwsze wypłaty świadczenia 300 plus z programu „Dobry Start”. W pierwszej transzy na konta uprawnionych osób trafiło około 33,7 mln zł. Kolejne wypłaty będą sukcesywnie kierowane w najbliższych dniach. ZUS po raz drugi przyznaje świadczenie 300 plus w ramach programu  "Dobry start". Wnioski o wsparcie można składać od 1 lipca do 30 listopada, wyłącznie elektronicznie: przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowość elektroniczną bądź portal Emp@tia. Jeśli wniosek będzie prawidłowo wypełniony i złożony do końca sierpnia, to pieniądze zostaną wypłacone najpóźniej 30 września- informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego. Od początku lipca do ZUS-u elektronicznie wpłynęło ponad 1,4 mln wniosków o świadczenie 300 plus na ponad 2 mln dzieci. W województwie kujawsko-pomorskim takich wniosków złożono 78,2 tys. na 110,2 tys. dzieci. Informację o przyznaniu świadczenia 300 plus rodzic zobaczy na swoim profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Wcześniej otrzyma na adres mailowy specjalne powiadomienie. Co ważne, pieniądze zostaną przekazane na rachunek bankowy w ciągu 5 dni roboczych od przyznania świadczenia. Natomiast jeśli będzie zachodziła konieczność przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, do rodzica zostanie skierowane wezwanie w celu uzupełnienia wniosku, które zostanie umieszczone na jego profilu na PUE ZUS, o czym zostanie poinformowany SMS-em. W ramach programu „Dobry start” rodzice – bez względu na dochód – mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup na przykład zeszytów, długopisów, flamastrów, czy innego wyposażenia potrzebnego dla ucznia. Świadczenie przysługuje raz w roku na każde uczące się w szkole dziecko w wieku od 7 do 20 lat, a w przypadku osób z niepełnosprawnościami – do 24 lat. Świadczenienie przysługuje na dzieci uczące się w tzw. zerówkach oraz na studentów. Rodzice, którzy potrzebują pomocy w założeniu profilu na PUE ZUS i poprawnym wypełnieniu wniosku, mogą skorzystać z pomocy pracowników ZUS. Wsparcie można otrzymać w każdej placówce Zakładu, można również umówić się na e-wizytę w ZUS. ZUS na rozpatrzenie wniosku o świadczenie "Dobry start", który został złożony do 31 sierpnia, ma czas do 30 września 2022 r. Według rządowych szacunków z wyprawki szkolnej skorzysta w tym roku ponad 4,4 mln dzieci.

 





Urząd Gminy Siedlec

herb ul. Zbąszyńska 17
64-212 Siedlec

tel. 68 384 85 21
68 384 85 95
68 384 84 72
fax. 68 384 84 73

ug@siedlec.pl

Deklaracja dostępności
Urząd Gminy czynny:

poniedziałek 7:30 - 15:30, wtorek 7:30 - 17:00
środa-czwartek 7:30 - 15:30, piątek 7:30 - 14:00
Strona główna
Kontakt
Copyright © Gmina Siedlec. - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach, pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia
Herb Siedlec
 liczba odwiedzin: 1517324      online: 1
© 2020 MBEST