Dzisiaj jest 20-04-2024
szukaj
szukaj
slide-11573813476_(1591637291).jpgug104_(1617267822).jpg2_(1592247729).jpg3_(1592247731).jpg

Piloci wycieczek, właściciele sklepików szkolnych - ostatnie dni na złożenie wniosku o zwolnienie ze składek

Jeszcze tylko do końca września przedsiębiorcy, którzy prowadzą sklepiki szkolne mogą wystąpić do ZUS o zwolnienie z opłacania składek za okres od listopada 2020 do marca 2021 roku, a piloci wycieczek i przewodnicy turystyczni za lipiec, sierpień i wrzesień 2020 roku.

Wnioski o zwolnienie można składać wyłącznie elektronicznie przez Platformę Usług Elektronicznych ZUS.

Właściciele sklepików szkolnych, którzy mieli przestój w prowadzeniu działalności i ponieśli straty z powodu pandemii, mogą liczyć na zwolnienie z opłacania składek za okres od listopada 2020 do marca 2021 roku.

Taki przedsiębiorca musi jednak spełnić określone w przepisach warunki. Po pierwsze, powinien najpóźniej do końca września 2021 r. złożyć wniosek o zwolnienie. Po drugie posiadać dokument wystawiony przez dyrektora placówki i potwierdzający, że przedsiębiorca był związany z placówką umową najmu, przez co najmniej 14 dni w miesiącu, o który wnioskuje. Po trzecie złożyć we wniosku oświadczenie potwierdzające spadek przychodu o co najmniej 40 proc. w tych miesiącach, za które ubiega się o zwolnienie. Spadek przychodu należy porównać do przychodu z września z 2019 r. lub września 2020 roku - informuje Marlena Nowicka – rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce.

Pomoc dla pilotów wycieczek i przewodników

30 września upływa także termin na złożenie wniosku o zwolnienie ze składek dla pilotów wycieczek i przewodników turystycznych, którzy  świadczą usługi na rzecz muzeów.

Mogą oni ubiegać się o zwolnienie ze składek za lipiec, sierpień i wrzesień 2020 roku pod warunkiem, m.in. spadku przychodu o co najmniej 75 proc. Należy porównać przychód za pierwszy miesiąc objęty wnioskiem o zwolnienie w stosunku do tego samego miesiąca z 2019 roku.

Przedsiębiorcy, którzy już opłacili składki, a spełnią warunki do zwolnienia, mogą złożyć wniosek o zwrot nadpłaconych środków (o ile nie mają zaległości na koncie).

 





Urząd Gminy Siedlec

herb ul. Zbąszyńska 17
64-212 Siedlec

tel. 68 384 85 21
68 384 85 95
68 384 84 72
fax. 68 384 84 73

ug@siedlec.pl

Deklaracja dostępności
Urząd Gminy czynny:

poniedziałek 7:30 - 15:30, wtorek 7:30 - 17:00
środa-czwartek 7:30 - 15:30, piątek 7:30 - 14:00
Strona główna
Kontakt
Copyright © Gmina Siedlec. - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach, pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia
Herb Siedlec
 liczba odwiedzin: 3020925      online: 1
© 2020 MBEST