Dzisiaj jest 02-05-2024
szukaj
szukaj
02kopia_(1713941254).jpg01kopia_(1713941246).jpg04kopia_(1713941321).jpg05kopia_(1713941323).jpg03kopia_(1713941318).jpg

Już tylko pół miesiąca na rejestrację w nowym systemie TAX FREE

Już tylko pół miesiąca na rejestrację w nowym systemie TAX FREE
•    Nieco ponad dwa tygodnie zostały przedsiębiorcom, którzy po 1 stycznia 2022 r. będą chcieli sprzedawać w systemie TAX FREE, na rejestrację w jego nowej wersji opartej na elektronicznej obsłudze dokumentów.
•    Można to zrobić na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC), gdzie krok po kroku zostaniemy poprowadzeni przez formularz rejestracyjny.
•    Dotychczas w nowym TAX FREE zarejestrowało się 1200 przedsiębiorców.
Zwrot podatku VAT dla podróżnych to możliwość uzyskania zwrotu VAT zapłaconego przy zakupie towarów w Polsce przez podróżnego, który nie ma stałego miejsca zamieszkania w UE. Zwrot taki może nastąpić gdy podróżny:
-    kupił w Polsce towary o wartości powyżej 200 zł,
-    otrzymał paragon z kasy rejestrującej i dokument TAX FREE,
-    wywiózł towar w stanie nienaruszonym poza UE i uzyskał potwierdzenie tego faktu przez funkcjonariusza Służby Celno-Skarbowej.
„Obecnie obowiązuje papierowy obieg dokumentów, a wywóz towarów poza Polskę/UE potwierdzany jest  pieczęcią POLSKA – CŁO” – mówi Małgorzata Spychała-Szuszczyńska, rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu.
Od 1 stycznia 2022 r. wszyscy sprzedawcy zarejestrowani i działający w systemie zwrotu podatku VAT podróżnym będą mieli obowiązek wystawiania dokumentów TAX FREE w formie elektronicznej.
Jak się zarejestrować?
Należy wejść na Platformę Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC), gdzie krok po kroku zostaniemy poprowadzeni przez proces rejestracji. W jej trakcie nastąpi weryfikacja, czy przedsiębiorca jest czynnym podatnikiem VAT i czy ma co najmniej jedną kasę rejestrującą on-line. Są to warunki niezbędne do tego, aby sprzedawać towary w systemie TAX FREE od początku 2022 roku.
Więcej informacji o zmianach w TAX FREE na stronie PUESC.

 





Urząd Gminy Siedlec

herb ul. Zbąszyńska 17
64-212 Siedlec

tel. 68 384 85 21
68 384 85 95
68 384 84 72
fax. 68 384 84 73

ug@siedlec.pl

Deklaracja dostępności
Urząd Gminy czynny:

poniedziałek 7:30 - 15:30, wtorek 7:30 - 17:00
środa-czwartek 7:30 - 15:30, piątek 7:30 - 14:00
Strona główna
Kontakt
Copyright © Gmina Siedlec. - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach, pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia
Herb Siedlec
 liczba odwiedzin: 3055870      online: 1
© 2020 MBEST