Dzisiaj jest 20-04-2024
szukaj
szukaj
2_(1592247729).jpg3_(1592247731).jpgug104_(1617267822).jpgslide-11573813476_(1591637291).jpg

Załóż konto na PUE ZUS bez wychodzenia z domu

Platforma Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych to bardzo przydatne narzędzie. Poprzez założenie profilu na PUE ZUS szybko i bezpiecznie wyślesz wniosek o wsparcie z ZUS w ramach Tarczy Antykryzysowej.

Składanie przez PUE wniosków związanych ze wsparciem z ZUS w ramach Tarczy Antykryzysowej to najszybsza i w pełni zautomatyzowana droga. Wszystkie wnioski składane w ten sposób są automatycznie sprawdzane pod kątem poprawności zawartych w nich danych. Dzięki temu wnioski trafiają natychmiast do dalszej obsługi.

Zachęcamy naszych klientów do korzystania z Platformy Usług Elektronicznych. Założenie profilu PUE jest bardzo proste i szybkie. Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu – przez internet – za pomocą profilu zaufanego ePUAP lub bankowości elektronicznej. Wystarczy wejść na stronę zus.pl, wybrać sposób rejestracji i wypełnić formularz. Następnie należy ustalić hasło do konta, a na podany na formularzu adres e-mail dostaniesz login. Ze względów bezpieczeństwa trzeba również potwierdzić swoją tożsamość. Można to zrobić m.in. za pomocą profilu zaufanego ePUAP. Konto na PUE można zarejestrować także poprzez serwis bankowości elektronicznej (jeśli konto jest w banku, który zawarł z ZUS porozumienie).

Można to zrobić:
•    przez stronę www.zus.pl – przy wyborze sposobu rejestracji należy kliknąć w ikonę swojego banku,
•    bezpośrednio ze strony swojego banku.

Wszyscy, którzy chcą złożyć wniosek do ZUS elektronicznie, mogą go przekazać wyłącznie:
•    przez Internet na PUE ZUS,
•    drogą elektroniczną przez PUE ZUS, za pośrednictwem strony gov.pl (link do strony zewnętrznej)

Wnioski można także złożyć tradycyjnie:
•    za pośrednictwem poczty,
•     osobiście w placówce ZUS – do skrzynki na dokumenty z napisem „Tarcza antykryzysowa” (bez kontaktu z pracownikiem ZUS).

W przypadku problemów z wypełnieniem wniosku, można liczyć na pomoc pracowników ZUS.

Do Państwa dyspozycji są: specjalne nr telefonu dostępne w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7–15:
•    nr telefonu 22 290 87 01
– obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji,
– obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z za-mknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły,

•    nr telefonu 22 290 87 02; nr telefonu 22 290 87 03 – obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców, oraz ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7–18.

Po wybraniu „0” (połączenie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:

1 − Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,

2 – Renty i emerytury,

3 – Zasiłki,

4 – Informacje dla ubezpieczonych,

5 – Informacje dla płatników,

7 – Wsparcie dla przedsiębiorców,

9 – Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji.






Urząd Gminy Siedlec

herb ul. Zbąszyńska 17
64-212 Siedlec

tel. 68 384 85 21
68 384 85 95
68 384 84 72
fax. 68 384 84 73

ug@siedlec.pl

Deklaracja dostępności
Urząd Gminy czynny:

poniedziałek 7:30 - 15:30, wtorek 7:30 - 17:00
środa-czwartek 7:30 - 15:30, piątek 7:30 - 14:00
Strona główna
Kontakt
Copyright © Gmina Siedlec. - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach, pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia
Herb Siedlec
 liczba odwiedzin: 3020820      online: 1
© 2020 MBEST