Informujemy, że w dniu 21 grudnia 2022 r. weszła w życie ustawa o szczególnej ochronie niektórych odbiorców paliw gazowych w 2023 r. w związku z sytuacją na rynku gazu (Dz. U. 2022 poz. 2687) w której zostały opisane zasady i tryb refundacji kwoty odpowiadającej podatkowi VAT wynikającej z opłaconej faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia 31 grudnia 2023 r. dla odbiorcy paliw gazowych.
Refundacja (zwrot) podatku VAT przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego jest zasilane paliwami gazowymi i źródło to zostało zgłoszone lub wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2022 r. poz. 438, 1561, 1576 i 1967) do dnia 11 sierpnia 2022 r., albo po tym dniu – w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o których mowa w art. 27g ust. 1 tej ustawy.
Wniosek składa się w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania.
Komu przysługuje:
Zwrot podatku VAT będzie przysługiwał osobom, które spełnią określone kryterium dochodowe:
• w gospodarstwie domowym jednoosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 2100 zł oraz
• osobie w gospodarstwie domowym wieloosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 1500 zł na osobę;
Załączniki do wniosku:
- faktura dokumentująca dostarczenie paliw gazowych do odbiorcy,
- dowód uiszczenia zapłaty za tę fakturę.
Formularz wniosku do odbioru w biurze obsługi interesanta w godzinach pracy urzędu. Wnioski przyjmowane będą w Urzędzie Gminy Siedlec w Biurze Obsługi Interesanta. Ośrodek Pomocy Społecznej w Siedlcu będzie rozpatrywać wnioski.
Wniosek do pobrania w załączniku wraz z klauzulą RODO.