Zbliża się termin płatności za odbiór odpadów!!!
2016-07-05

Związek Międzygminny „Obra” przypomina, że z dniem 15 lipca br. mija termin wnoszenia opłaty za odpady za II kwartał 2016 roku. Przypominamy, że opłatę wnosi właściciel nieruchomości na swoje indywidualne konto, które wraz z należną kwotą wskazane jest w oświadczeniu o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. I tu bardzo ważna uwaga: wysokość opłaty wynika ze złożonej przez właściciela nieruchomości deklaracji. Jeżeli deklaracja została złożona np. w lutym 2015 roku i do dnia dzisiejszego na nieruchomości nie nastąpiły żadne zmiany tzn. przebywa taka sama ilość osób jak w chwili składania deklaracji lub – dotyczy nieruchomości niezamieszkałych - zmianie nie uległa ilość i pojemność wywożonych pojemników, wtedy Związek nie ma obowiązku przesyłania nowego oświadczenia na każdy kolejny rok. Obowiązek taki powstaje również w chwili zmiany wysokości opłaty lub zmiany terminu płatności. Takie zdarzenie miało miejsce w roku 2015, w którym zmieniliśmy system wnoszenia opłaty z miesięcznego na kwartalny. I wtedy wszyscy właściciele nieruchomości otrzymali nowe oświadczenia. Reasumując: opłatę należy wnosić zawsze w oparciu o ostatnią aktualnie złożoną deklarację, bez względu na to, w którym roku ta deklaracja została złożona!

W roku 2016 zmianie uległa wysokość opłaty dla tych osób, które są właścicielami domków letniskowych lub działek rekreacyjnych. Opłata roczna wnoszona mogła być ratami w terminach: do 15 kwietnia, 15 lipca i 15 października za dany rok. Jeśli właściciel takiej nieruchomości nie wniósł w terminie do 15 kwietnia pierwszej raty, to jest zobowiązany do wniesienia całej opłaty rocznej do 15 lipca. Wysokość roczna tej opłaty wynosi: dla segregujących odpady – 153,00 zł, zaś dla właścicieli, którzy nie podjęli się tego obowiązku – 240,00 zł.

Na skutek zmiany regulaminów utrzymania czystości i porządku w gminach, nowe deklaracje w roku 2016 zobowiązani są złożyć prowadzący działalność gastronomiczną.

Wszelkich informacji związanych z funkcjonowaniem naszego systemu gospodarowania odpadami udzielają pracownicy Związku pod nr tel. 68 347 31 63 lub 68 347 42 70 w. 25.


Urząd Gminy Siedlec

adres Urządu Gminy Siedlec
Urząd Gminy Siedlec
Zbąszyńska 17
64-212 Siedlec


telefon Urządu Gminy Siedlec

tel. 68 384 85 21,
68 384 85 95,
68 384 84 72
fax. 68 384 84 73

ug@siedlec.pl

Urząd Gminy czynny:

poniedziałek 7:30 - 15:30, wtorek 7:30 - 17:00,
środa-czwartek 7:30 - 15:30, piątek 7:30 - 14:00

liczba odwiedzin: 17269648 online: 1
Copyright © Gmina Siedlec. - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach, pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia
projekt: Urząd Gminy Siedlec, wykonanie: MBEST 2015