Aktualności
Teraz całego PIT-a wypełni urząd, a nie podatnik
2017-03-14

Teraz całego PIT-a wypełni urząd, a nie podatnik

1. Już od 15 marca br. składanie rocznych PIT-ów zostanie maksymalnie uproszczone.
2. Wystarczy złożyć on-line wniosek PIT-WZ, a urząd skarbowy sam przygotuje zeznanie podatkowe na podstawie danych, które posiada.
3. Będzie to najprostszy, najszybszy i najpewniejszy sposób rozliczenia dochodów.
4. Emeryci i renciści przekażą 1 proc. dla OPP na nowym formularzu PIT-OP, nie muszą wypełniać odrębnego zeznania.

Co to jest PIT-WZ
9 marca 2017 r. Sejm uchwalił zmiany do ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Dzięki nowym przepisom 13 mln podatników, którzy składają roczny PIT, będzie mogło to zrobić w najprostszy możliwy sposób. Wystarczy przesłać do właściwego urzędu skarbowego PIT-WZ, czyli wniosek o sporządzenie zeznania podatkowego. W tym formularzu podatnik przekazuje urzędowi informacje o korzystaniu z odliczeń od podatku lub dochodu, np. z tytułu przysługującej ulgi na dzieci, wydatków na cele rehabilitacyjne, podwyższonych kosztów uzyskania przychodów czy przekazaniu 1% podatku na rzecz wybranej organizacji pożytku publicznego. Urząd skarbowy na podstawie danych z wniosku PIT-WZ oraz posiadanych informacji od pracodawców lub organów rentowych samodzielnie przygotuje zeznanie podatkowe.

Korzyści dla podatnika
Nowa forma rozliczenia to, jak do tej pory, najprostszy i najpewniejszy sposób rozliczenia dochodów. Oznacza oszczędność czasu i minimalizuje ryzyko popełnienia błędów w zeznaniu rocznym, które wynikają z przepisywania danych z informacji od płatników (np. z PIT-11) czy błędów rachunkowych. Samodzielne wypełnienie zeznania podatkowego i załączników, w których wykazywane są ulgi, nierzadko sprawia problemy podatnikom. Ponieważ urząd skarbowy sam wypełni zeznanie, to rozliczenie się drogą elektroniczną zajmie teraz nie więcej niż kilka minut.

Jak złożyć PIT-WZ
Wniosek o sporządzenie zeznania będzie można złożyć wyłącznie elektronicznie za pośrednictwem Portalu Podatkowego lub systemu e-Deklaracje, udostępnionych przez Ministerstwo Finansów. Do programu przystąpili również partnerzy zewnętrzni. Dzięki temu od 15 marca będzie można wysłać PIT-WZ również za pośrednictwem bankowości elektronicznej PKO BP, BGŻ BNP Paribas i Raiffeisen Polbank, a w przyszłości również np. spółdzielczych kas oszczędnościowokredytowych.

Urząd w ciągu maksymalnie 5 dni prześle na podany przez podatnika adres poczty elektronicznej email z linkiem do gotowego zeznania podatkowego. Zeznanie będzie można zaakceptować lub odrzucić do upływu terminu składania zeznań - w 2017 r. to 2 maja. Jeżeli podatnik w tym terminie nie podejmie żadnych czynności, jego zeznanie zostanie automatycznie zaakceptowane.

Kiedy złożyć wniosek
Już teraz zachęcamy do korzystania z nowej formy rozliczenia z urzędem skarbowym. Wniosek dotyczący dochodów za 2016 r., można składać między 15 marca a 18 kwietnia 2017 r.

1 procent dla OPP bez odrębnego zeznania
Dzięki nowym przepisom podatnicy będą mogli również skorzystać z nowego formularza PIT-OP – czyli oświadczenia o przekazaniu 1% podatku organizacji pożytku publicznego (OPP). Jest on przeznaczony dla tych podatników podatku PIT, którzy są osobami fizycznymi i otrzymali od organów rentowych roczne obliczenie podatku PIT-40A oraz chcą przekazać 1% podatku wybranej OPP. Do tej pory musieli składać zeznanie podatkowe, teraz – jeśli złożą PIT-OP – to urząd przekaże wybranej organizacji 1% podatku. PIT-OP będzie można złożyć elektronicznie, przy użyciu dostępnego na Portalu Podatkowym formularza online, formularza interaktywnego, aplikacji e-Deklaracje Desktop, a także za pośrednictwem bankowości internetowej i papierowo. Oświadczenie za rok 2016 można składać od 15 marca do 2 maja 2017 r.

PIT-WZ na Portalu Podatkowym
Na Portalu Podatkowym (www.finanse.mf.gov.pl) przedstawiono najważniejsze informacje dotyczące składania PIT-WZ wraz z przydatnymi pytaniami i odpowiedziami. Od 15 marca na Portalu można przesłać PIT-WZ i PIT-OP oraz wyszukać lub sprawdzić ich status.

Urząd Gminy Siedlec

adres Urządu Gminy Siedlec
Urząd Gminy Siedlec
Zbąszyńska 17
64-212 Siedlec


telefon Urządu Gminy Siedlec

tel. 68 384 85 21,
68 384 85 95,
68 384 84 72
fax. 68 384 84 73

ug@siedlec.pl

Urząd Gminy czynny:

poniedziałek 7:30 - 15:30, wtorek 7:30 - 17:00,
środa-czwartek 7:30 - 15:30, piątek 7:30 - 14:00

liczba odwiedzin: 17269321 online: 1
Copyright © Gmina Siedlec. - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach, pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia
projekt: Urząd Gminy Siedlec, wykonanie: MBEST 2015