Wójt Gminy Siedlec uprzejmie informuje, iż od dnia 04 marca 2019 r. będzie można składać wnioski o elektroniczne dowody osobiste.
E-dowód posiada wszystkie dotychczasowe funkcje dowodu osobistego, a więc potwierdza tożsamość obywatela i obywatelstwo polskie oraz uprawnia do przekraczania granic niektórych państw. Ponadto, dzięki warstwie elektronicznej, osoby zainteresowane będą mogły używać e-dowodu do elektronicznej kominikacji z administracją publiczną i innymi podmiotami.
E-dowód umożliwia m.in.:
- logowanie się do portali administracji publicznej (np. ePUAP),
- elektroniczne podpisywanie dokumentów (podpis osobisty),
- korzystanie z automatycznych bramek granicznych, np. na lotniskach.
Jeśli Twój dowód osobisty jest nadal ważny, to nie musisz go wymeniać. Proses wymiany na e-dowody przewidziany jest na 10 lat.
Ważne!
Wójt Gminy Siedlec uprzejmie informuje, iż w związku z wdrożeniem dowodów osobistych z warstwą elelktroniczną od dnia 27 lutego 2019 r. do 04 marca 2019 r. zostanie wyłączona możliwość wnioskowania o dowód osobisty przez internet.
Ponadto wnioski o dowód osobisty składane osobiście w Urzędzie Gminy Siedlec będą przyjmowane dnia 01 marca 2019 r. (piątek) jedynie do godziny 11:30. Oznacza to, że z powodu przerwy technicznej w działaniu Rejestru Dowodów Osobistych od tego momentu do końca dnia nie będzie możliwości załatwienia spraw związanych z dowodem osobistym, tj. nie będą przyjmowane wnioski o wydanie dowodu osobistego, ani wydawane już spersonalizowane dowody osobiste.